Miten tiedotan?

Näyttelystä tiedottamisessa kannattaa olla aktiivinen ja käyttää hyödyksi omat ja kavereiden somekanavat ja -ryhmät. Kuvien laatu on tärkeää! Toisto on usein tehokasta, ja näyttelystä kannattaa pitää ääntä jo hyvissä ajoin ennen sen alkua, viimeistään kuitenkin 2-3 viikkoa aiemmin.

Myös näyttelyn aikana on hyvä muistutella yleisöä, näyttelystä otetuilla tuoreilla kuvilla ja tunnelmilla. Videot tuovat näyttelyn eläväksi ruudun takana kökkivällekin, muistoina myös verrattomat.

Myös paikallislehtien toimituksia voi lähestyä hyvin kirjoitetulla tiedotteella. Lehdet toivovat tiivistettyä esittelyä näyttelystä mieluummin hyvälaatuisten kuvien kera. Mitään julkaisuvelvoitetta lehdillä ei tietenkään ole.

  • Toimittajat käyvät näyttelyssä tekemässä juttua vain, jos olet sopinut niin toimittajan kanssa.
  • Alueen valtalehti on Helsingin Sanomat. Oma tilauspohjainen lehti on Keski-Uusi- maa ja paikallinen ilmaisjakelulehti Keski-Uusimaa Viikko.
  • Keravan aseman ilmoitustauluun voit kiinnittää julisteesi magneetilla. Avaimen saa taksikopilta.

Sanomalehdet

WWW & Facebook

Tiedotustiimi auttaa mieluusti myös KuumArtin omissa kanavissa, kunhan olet ajoissa liikkeellä.

  • SOME: Galleria Allilla on oma Facebook ja KuumArtilla myös oma Facebook ja Instagram-sivut, näitä hallitsee tiedottajat Sirpa Järvinen ja Päivi Sivonen. Julkaisemme vain Galleria Allin näyttelyt sekä sivuillamme että somessa. Somessa toki muutkin omien jäsenten näyttelymainokset.
  • WWW: Kuumart.fi hallinnoi tiedottaja Helena Valtonen
  • Tee kuvista verkkosopivia (muoto, resoluutio tai koko), tässäpä Mainostoimisto Luman tekemä näppärä muistilista

  • Lähetä mainosmateriaalit (kuvat ja teksti) näyttelystäsi: valtonen.helena(at)gmail.com. Laita tulemaan pysty- ja neliökuvat sekä teksti.
  • Koska tekstejä käytetään somessa ja verkkosivuilla, tee 2 versiota: lyhyt ja pidempi. Sometekstissä ei tarvitse olla niitä tietoja, jotka jo kuvassa ovat.